논문 및 연구활동 |
- 연구활동(주요논문)
-
[논문]
이홍재,
An empirical relationship between price elasticity and price levels
, Applied Economics Letters
, Vol.2
, pp.190
-193
(May, 2012)
-
[논문]
이홍재, 박민수,
Fixed-to-mobile call substitution and telephony market definition in Korea
, JOURNAL OF REGULATORY ECONOMICS
, Vol.2
, pp.198
-218
(Sep, 2011)
-
[논문]
이홍재, 이상우,
Effects of Mergers and Competition on Consumer Benefits in the Multi-Channel Video Programming Industry in Korea
, JOURNAL OF MEDIA ECONOMICS
, Vol.2
, pp.68
-89
(Jun, 2010)
-
[논문]
Sangkyu Rhee, 이홍재,
An Analysis of Equilibrium Relationship between Price Elasticity and Expenditure Level: A Case Study of Korean Mobile Market Data
, Journal of Economic Development
, Vol.34
, No.2
, pp.69
-83
(Dec, 2009)
-
[논문]
이홍재, David R. Bell,
The Inter-Store Mobility of Supermarket Shoppers
, Journal of Retailing
, Vol.78
, No.4
, pp.225
-237
(Dec, 2002)
- 국제학술논문지
-
[논문]
권영선, 이홍재, 박덕규,
Spectrum fragmentation: Causes, measures and applications
, TELECOMMUNICATIONS POLICY
, Vol.5
, pp.447
-459
(Jun, 2017)
-
[논문]
이홍재, 김수동,
Effects of breaks on regaining vitality at work: An empirical comparison of‘conventional’and‘smart phone’breaks
, COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, Vol.57
, pp.160
-167
(Dec, 2015)
-
[논문]
박민수, 이홍재,
Effects of FTA Provisions on the Market Structure of the Korean Automobile Industry
, REVIEW OF INDUSTRIAL ORGANIZATION
, Vol.45
, No.1
, pp.39
-58
(Aug, 2014)
-
[논문]
이홍재,
Exact Inference for Value-at-Risk
, THE EMPIRICAL ECONOMICS LETTERS
, Vol.12
, No.9
, pp.967
-974
(Sep, 2013)
-
[논문]
이홍재,
A review of the spectrum license fees under demand uncertainty
, Asian Journal of Information and Communications
, Vol.4
, No.2
, pp.53
-59
(Dec, 2012)
-
[논문]
Jinyang Lim, 이홍재, Changi Nam, Euehun Lee, Hongkyu Lee, Seongchul Kim,
Forecasting 3G mobile subscription in China: A study based on stochastic frontier analysis and a Bass diffusion model
, Telecommunications Policy
, Vol.10
, pp.858
-871
(Dec, 2012)
-
[논문]
이홍재,
An empirical relationship between price elasticity and price levels
, Applied Economics Letters
, Vol.2
, pp.190
-193
(May, 2012)
-
[논문]
이홍재, 박민수,
Fixed-to-mobile call substitution and telephony market definition in Korea
, JOURNAL OF REGULATORY ECONOMICS
, Vol.2
, pp.198
-218
(Sep, 2011)
-
[논문]
이홍재, 이상우,
Effects of Mergers and Competition on Consumer Benefits in the Multi-Channel Video Programming Industry in Korea
, JOURNAL OF MEDIA ECONOMICS
, Vol.2
, pp.68
-89
(Jun, 2010)
-
[논문]
Sangkyu Rhee, 이홍재,
An Analysis of Equilibrium Relationship between Price Elasticity and Expenditure Level: A Case Study of Korean Mobile Market Data
, Journal of Economic Development
, Vol.34
, No.2
, pp.69
-83
(Dec, 2009)
-
[논문]
이홍재, David R. Bell,
The Inter-Store Mobility of Supermarket Shoppers
, Journal of Retailing
, Vol.78
, No.4
, pp.225
-237
(Dec, 2002)
- 국내학술논문지
-
[논문]
이홍재,
Assessing the Economic Impact of Covid-19through a Counterfactual Analysis
, EAST ASIAN ECONOMIC REVIEW
, Vol.28
, No.1
, pp.69
-94
(Mar, 2024)
-
[논문]
이홍재, 이종우,
Brand Value Research Th rough Analysis ofActual Apartment Sales Prices in Korea
, 유통경영학회지
, Vol.27
, No.1
, pp.111
-124
(Feb, 2024)
-
[논문]
이홍재,
아파트 가격변동의 지역적 확산과 구조변화
, 한국경제포럼
, Vol.16
, No.3
, pp.1
-17
(Oct, 2023)
-
[논문]
이홍재,
기계학습 기반 이산선택 모형의 경쟁분석 활용가능성 고찰
, 산업조직연구
, No.1
, pp.43
-72
(Mar, 2021)
-
[논문]
이홍재,
이동통신 서비스의 균형요금 수준에 대한 정량분석
, 산업조직연구
, Vol.21
, No.2
, pp.81
-101
(Jun, 2013)
-
[논문]
이홍재,
이동통신 주파수경매의 유보가격 산정에 대한 연구
, 정보와 사회
, No.25
, pp.78
-107
(May, 2013)
-
[논문]
이홍재,
방송통신 융합에 따른 주파수정책의 이슈와 과제
, 정보법학
, Vol.12
, No.2
, pp.95
-111
(Dec, 2008)
-
[논문]
이홍재,
베이지언 컨조인트 모형을 이용한 이동통신 서비스의 세대간 전환비용 연구
, 산업조직연구
, Vol.15
, No.3
, pp.25
-47
(Oct, 2007)
-
[논문]
이홍재, 나성현,
이동전화 식별번호 전환비용에 대한 실증분석
, 정보통신정책연구
, Vol.14
, No.2
, pp.27
-51
(Jun, 2007)
-
[논문]
이홍재, 박성연, 주영혁,
한국그런포스펌프(주): 마케팅활동의 현지화 및 차별화
, 한국마케팅저널
, Vol.8
, No.3
, pp.101
-121
(Oct, 2006)
-
[논문]
이홍재,
주파수분배 정책을 위한 용도별 경제적 가치측정
, 전자파기술
, Vol.17
, No.3
, pp.36
-42
(Jul, 2006)
-
[논문]
이홍재,
주파수 자원과 이동통신 기업경쟁력의 상관관계 분석
, 경제학연구
, Vol.54
, No.2
, pp.185
-207
(Jun, 2006)
-
[논문]
이홍재,
전파관리 정책의 경제학적 분석과 과제
, 정보통신정책연구
, Vol.13
, No.1
, pp.79
-99
(Mar, 2006)
-
[논문]
이홍재, 윤기호,
주파수 할당대가의 최적 구조에 관한 경제적 분석
, 정보통신정책연구
, Vol.12
, No.2
, pp.79
-99
(Jun, 2005)
- 국제학술발표
-
[학술회의]
이홍재, 박민수,
Fixed-Mobile Substitution and the Market Definition: An Application of Hierarchical Bayes Model with Stated Preference Data in Korea
, 2008 경제학 공동국제학술대회
, Vol.2008
, No.1
, pp.1
-36
(Feb, 2008)
-
[학술회의]
이홍재, 이상우,
한국 다채널방송 유통시장의 경쟁에 관한 실증연구
, 2008 경제학 공동 국제학술대회
, Vol.2008
, No.1
, pp.1
-32
(Feb, 2008)
- 국내학술발표
-
[학술회의]
이홍재, 홍인기,
5세대 이동통신 주파수 정책 이슈와 할당대가 산정방안
, 정보통신정책학회 2016년 정기학술대회 및 정기총회
(Nov, 2016)
-
[학술회의]
이홍재, 홍인기,
LTE-U 서비스 도입을 위한 정책방안 검토
, 2016 경제학 공동학술대회(정보통신정책학회)
(Feb, 2016)
-
[학술회의]
김수동, 이홍재,
직무활력과 소진에 대한 휴식의 효과성 연구 : 스마트 폰과 전통적 휴식 방법 비교 분석을 통해
, 2014 정보통신정책학회 정기학술대회 - 빅데이터와 개인정보 : 미래사회를 위한 ICT 정책
, Vol.2
, No.1
, pp.301
-316
(Nov, 2014)
-
[학술회의]
권영선, 이홍재,
Spectrum Fragmentation: Causes and Measurements
, 2014 정보통신정책학회 정기학술대회 - 빅데이터와 개인정보 : 미래사회를 위한 ICT 정책
, Vol.2
, No.1
, pp.27
-38
(Nov, 2014)
-
[학술회의]
이홍재,
통신시장 환경변화와 주파수 비용제도 개선방안
, 정보통신정책학회 2013 정기학술대회
(Nov, 2013)
-
[학술회의]
이홍재, 신원재, 최문희,
계층적 베이즈모형을 이용한 VaR의 추정 및 결정요인 분석
, 재무관리학회
, Vol.1
, No.1
(Nov, 2009)
-
[학술회의]
이홍재,
통신서비스 요금규제와 시장균형
, 정기학술대회
, Vol.1
, No.1
, pp.209
-227
(Nov, 2008)
-
[학술회의]
이홍재,
전파정책 이슈와 규제 선진화방안
, 추계 학술세미나
, Vol.2008
, No.1
, pp.1
-21
(Sep, 2008)
-
[학술회의]
이홍재, 박민수,
A Bayesian Conjoint Analysis of Telecommunications Market Definition
, 2008년 춘계학술대회
, Vol.2008
, No.1
, pp.1
-41
(Mar, 2008)
-
[학술회의]
이홍재, 이상우,
A Choice-Theoretic Approach to the Effect of CATV Monopolization on Consumer Welfare:Korea's Empirical Case
, 2007 하계정기학술대회
, Vol.2007
, No.2
, pp.1
-31
(Jun, 2007)
-
[학술회의]
이홍재, 강임호, 윤기호,
Optimal Licensing Contract under Demand Uncertainty: An Application to Korea's 3G mobile licensing Case
, 2007년 하계정기학술대회
, Vol.2007
, No.2
, pp.1
-27
(Jun, 2007)
-
[학술회의]
이홍재,
베이지언 컨조인트 모형을 이용한 이동전화 식별번호 통합정책의 후생효과 연구
, 춘계학술대회 2007
, Vol.2007
, No.1
, pp.1
-16
(Mar, 2007)
-
[학술회의]
이홍재,
이혼율 추이의 거시경제 분석
, 2006 경제학 공동학술대회
, Vol.2006
, No.1
-24
(Feb, 2006)
-
[학술회의]
이홍재,
Market Definition: A Pico-Economic Perspective of Marketing Research
, 한국마케팅학회 추계 학술대회
, Vol.2005
, No.2
, pp.39
-60
(Oct, 2005)
|